ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ
|
Σε ένα κιόσκι του Λούνα Παρκ ο κλόουν αφήνει ένα μικρό αερόστατο (μπαλόνι με ήλιον) να κινηθεί προς τον ουρανό. Οι παίχτες μετά από κάποιο σύνθημα πετάνε μία μπάλα με στόχο να πετύχουν το αερόστατο. Παίξε και συ και προσπάθησε να πετύχεις το αερόστατο. Μπορείς να αλλάξεις τις αρχικές παραμέτρους, να κάνεις πειράματα προβλέποντας αν η μπάλα θα χτυπήσει το αερόστατο. Τι αναπαριστούν τα δύο ‘παράθυρα’; σε τι διαφέρει η αναπαράσταση στο καθένα; Μελέτησε τον κώδικα πίσω από την προσομοίωση και κάνε αλλαγές στους κανόνες του παιχνιδιού!!
Βασική ιδέα αυτού του σεναρίου, το οποίο εφαρμόστηκε με μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, είναι η παρατήρηση και ο πειραματισμός με διαφορετικά είδη κίνησης (ευθύγραμμη ομαλή, ευθύγραμμη, ομαλά
|
|
|
επιβραδυνόμενη) μέσα από τις πολλαπλές αναπαραστάσεις αυτών στην οθόνη του υπολογιστή. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν τις βασικές παραμέτρους της κίνησης και να πειραματιστούν καθορίζοντας τις τιμές της αρχικής ταχύτητας του αερόστατου, την αρχική ταχύτητα της μπάλας (ταχύτητα βλήματος) καθώς και τον χρόνο που μεσολαβεί από την εκκινήσει του αερόστατου μέχρι να δοθεί το σύνθημα (διαφορά χρόνου) για την εκκίνηση της μπάλας. Μπορούν να κάνουν προβλέψεις για το τι θα γίνει και να παίξουν παιχνίδια προβλέψεων μεταξύ τους. Τέλος μπορούν να δούν τον κώδικα της προσομοίωσης και να αλλάξουν τους κανόνες των κινήσεων, ακόμα και να πειραματιστούν με το τι θα γινόταν αν ο Νεύτωνας διετύπωνε διαφορετικούς κανόνες! Η δραστηριότητα απευθύνεται και σε μαθητές Α’ Λυκείου. |
download
|
-------------------------------------------------------------------------------------------------
|
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΦΙΣΑΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 1850-1950
|
Γυρίστε πίσω στο χρόνο και φανταστείτε ότι είστε έμπορος, στρατιωτικός, εργάτης ή αγρότης…στην Ελλάδα κατά την περίοδο 1850 – 1950. Επιλέξτε έναν πόλεμο στον οποίο να εμπλέχθηκε η Ελλάδα σ΄αυτή την περίοδο και κατασκευάστε μια αφίσα υπέρ ή κατά του πολέμου σύμφωνα με τα συμφέροντα και τα πιστεύω της κοινωνικής ομάδας στην οποία ανήκετε.
Η διερεύνηση με τη χρήση του λογισμικού ‘Ιστορικά Γεγονότα’ εστιάζεται στην αναδόμηση από τους μαθητές της περιόδου 1850 – 1950 μέσα από την άντληση, σύνθεση και σύγκριση ιστορικών πληροφοριών. Η δραστηριότητα θέτει το μαθητή στο ρόλο του να επεξεργαστεί ιστορικά γεγονότα και να συνθέσει μόνος του μια αφήγηση του τι θα μπορούσε να είχε συμβεί την εποχή εκείνη, λαμβάνοντας υπ’ όψη πολλές οπτικές γωνιές. Η αφήγηση αυτή
|
|
|
θα είναι γραπτή. Οι αφηγήσεις των μαθητών μπορούν να γίνουν στη συνέχεια στοιχείο συλλογικής συζήτησης για τα ιστορικά γεγονότα αλλά και για τη διαδικασία και μέθοδο του επιστήμονα ιστορικού που συνθέτει μια αφήγηση από ψυχρές πηγές και στοιχεία. Η δραστηριότητα, η οποία έχει εφαρμοστεί στην Γ’ Γυμνασίου, απευθύνεται και σε μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου. |
download
|