Αρχική Σελίδα    # Ελληνικά    # English     


ΠΕΔΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΟΛΙΣΘΗΤΕΣ

Ο καθένας από τους ολισθητές 1, 2 και 3 εξαρτάται με κάποιον τρόπο από τον πρώτο ολισθητή, αυτόν χωρίς αριθμό. Μπορείς να βρείς τη σχέση εξάρτησης ολισθαίνοντας τον πρώτο και παρατηρώντας τι γίνεται με τον καθέναν από τους άλλους; Πώς συνδέεται η φαινομενική ταχύτητα του καθενός με τη σχέση αυτή; Σκαρφίσου δικές σου σχέσεις εξάρτησης και αντικατέστησέ τις με αυτές εδώ. Βάλε έναν συμμαθητή σου να μαντέψει τις σχέσεις αυτές. Η δραστηριότητα αυτή εμπεριέχει τις έννοιες της συμμεταβολής και της συνάρτησης γραφικά αναπαριστώμενες με έναν πρωτότυπο τρόπο, δηλαδή σε μία διάσταση. Η αναπαράσταση δεν είναι στατική. Φαίνεται μόνο όταν κυλίσει ο μαθητής δυναμικά την ακίδα της ανεξάρτητης μεταβλητής και παρατηρήσει τη διαφορά ‘κίνησης’ μεταξύ αυτής και των εξαρτημένων.

Η δραστηριότητα προορίζεται για μαθητές γυμνασίου, ανάλογα με την πολυπλοκότητα της συνάρτησης με την οποία ξεκινά. Οι μαθητές μπορούν να αλλάξουν τις σχέσης συνάρτησης επεμβαίνοντας σε ένα απλό συμβολικό κώδικα. Μπορούν να πειραματιστούν με οποιαδήποτε συνάρτηση μιας και η αλλαγή των άκρων του πεδίου ορισμού είναι εύκολη. Μπορούν να παίξουν το παιχνίδι ‘μάντεψε τη συνάρτησή μου’. Επίσης μπορούν να αναπαραστήσουν την έννοια της σύνθεσης συναρτήσεων βάζοντας τον κάθε ολισθητή να εξαρτάται από τον αμέσως προηγούμενό του. Η εναλλακτική αυτή αναπαράσταση και η σύγκρισή της με αυτή του ορθοκανονικού συστήματος αξόνων επιτρέπει στους μαθητές να εμβαθύνουν όσο αφορά στην κατανόηση των εννοιών συστηματικών μαθηματικων σχέσεων, συμμεταβολής και όλων των σχετικών με τη συνάρτηση.


download


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Ο ΖΟΓΚΛΕΡ

Ελάτε να παίξουμε το Ζογκλέρ! Θα χρειαστούν δύο παίκτες τουλάχιστον. Στόχος του παιχνιδιού; Μα, φυσικά, η μπάλα δεν πρέπει να ξεφύγει απ΄τα χέρια του ζογκλέρ και να πέσει κάτω. Πώς κινείται η μπάλα; Πώς αντανακλά στο χέρι του Ζογκλέρ; Τι αλλαγές μπορείς να κάνεις στους κανόνες του παιχνιδιού ώστε να γίνει πιο έυκολο ή πιο δύσκολο για τον συμπαίκτη σου; Ο Ζογκλέρ απευθύνεται κυρίως σε μαθητές Β’ και Γ’ Γυμνασίου και πάνω. Η δραστηριότητα έχει δύο επίπεδα: στο ένα παίζεις το παιχνίδι εναντίον του υπολογιστή ενώ στο άλλο, το πιο ενδιαφέρον, αλλάζεις τους κανόνες του παιχνιδιού και το δίνεις σε συμπαίκτη σου να δείς τι θα καταφέρει! Τι μπορεί να αλλάξει; ο αριθμός των μπαλών ή και των χεριών, οι κανόνες κίνησης των μπάλας, οι κανόνες κρούσης της μπάλας στο χέρι και οι κανόνες

βαρύτητας για κάθε μπάλα. Αλλάζοντας τους κανόνες, σκέφτεσαι βαθειά για το πώς κυβερνούν τις κινήσεις και τη συμπεριφορά των σωμάτων και μπορείς να πειραματιστείς και να δείς ακόμα και τι θα γινόταν αν ο Νεύτωνας δεν είχε δίκιο!! Μπορείς να σχεδιάσεις ‘κόλπα’ για το συμπαίκτη σου και να του ζητήσεις να μαντέψει τι έχεις αλλάξει.


download




>> ΑΡΧΗ <<


ΠΑΡΟΥΣΙΑ | ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΕΡΓΑ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ