|
ΤΟ ΠΑΡΤΥ
|
Ασφαλώς και θα έχεις οργανώσει ένα πάρτι. Τι πήγε καλά και τι όχι; Τι θα συμβούλευες κάποιον που θέλει να οργανώσει το δικό του; Τι πρέπει να σκεφτεί από πριν, τι να ρωτήσει τους καλεσμένους, τι να προετοιμάσει;
Η δραστηριότητα ‘οργάνωση ενός πάρτυ’ είναι διαθεματική και ενδιαφέρουσα για εύρος ηλικιών. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και εφαρμόζεται στα σχολεία μας σε επίπεδο τάξης συνεχώς από το έτος 2000. Κάθε ομάδα δύο-τριών μαθητών σχεδιάζει το δικό της πάρτυ: συζητά και αποφασίζει ποιά νομίζει οτι είναι σημαντικά στοιχεία για την οργάνωση, παίρνει από τους υπόλοιπους συμμαθητές τις αντίστοιχες πληροφορίες, τις
|
|
|
καταχωρεί στο λογισμικό ‘Ταξινομούμε’, κάνει ερωτήσεις πάνω στα στοιχεία και σκέφτεται το νόημα των απαντήσεων. Στο τέλος, ετοιμάζει μια γραπτή έκθεση για τα συμπεράσματα που έβγαλε για το πώς οργανώνουν ένα πάρτυ. Οι ομάδες συζητούν σε ολομέλεια τα συμπεράσματά τους και κυρίως τη λογική με την οποία έβγαλαν το κάθε ένα από αυτά. Ασκούνται σε θέματα επεξεργασίας πληροφοριών και χρήσης εργαλείων ψηφιακής τεχνολογίας για το σκοπό αυτό. Το ‘Ταξινομούμε’ συνδιάζει επεξεργασία πινάκων, βασικά στοιχεία στατιστικής ανάλυσης, άλγεβρας του Boole και διαγράμματα του Venn – πράξεις συνόλων. |
download
|
-------------------------------------------------------------------------------------------------
|
ΣΚΙΤΣΑΡΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΑ
|
Η ‘χελώνα’ – γράφος, χρειάζεται τη βοήθειά σας για να ‘σκιτσάρει’ ένα παραλληλόγραμμο. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα με το οποίο η ‘χελώνα’ κατασκευάζει οποιοδήποτε παραλληλόγραμμο. Χρησιμοποιείστε τους μεταβολείς να ‘ζωντανέψετε’ το παραλληλόγραμμο ώστε να αλλάζει δυναμικά. Φτιάξτε στη συνέχεια κάτι εντελώς νέο, πρωτότυπο και εντυπωσιακό αποκλειστικά και μόνο με παραλληλόγραμμα. Κάντε το κι αυτό να ζωντανέψει ολόκληρο με τους μεταβολείς!!
Η δραστηριότητα αυτή είναι από τις πιο δημοφιλείς στα σχολεία μας. Εφαρμόζεται στην έκτη Δημοτικού εδώ και χρόνια! Ο στόχος είναι τριπλός: πρώτο, να τεθούν οι μαθητές στο ρόλο του επιστήμονα
|
|
|
μαθηματικού, κάνοντας έρευνα και συνάγοντας συμπεράσματα για ιδιότητες και σχέσεις γεωμετρικών σχημάτων, δεύτερο να καταλάβουν τις ιδιότητες των παραλληλογράμμων σε βάθος, αλλά και το τι σημαίνει ιδιότητα γεωμετρικού σχήματος και τρίτο να χρησιμοποιήσουν τα μαθηματικά αυτά για να εξασκήσουν την δημιουργικότητα, τη φαντασία και την ευρηματικότητά τους φτιάχνοντας και ‘ζωντανεύοντας’ συνθέσεις παραλληλογράμμων. Στη φαρέτρα τους έχουν ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα με τα οποία μπορούν να πειραματιστούν και να ‘ανακαλύψουν’ κανόνες και ιδιότητες, καθώς και το περιβάλλον του ‘Χελωνόκοσμου’ που τους δίνει τη δυνατότητα να εκφράσουν τις μαθηματικές τους ιδέες με σύμβολα, γραφικά και ‘κιναισθητικό’ χειρισμό παραμετρικών τιμών των προγραμμάτων τους. Ειδικά το ‘animation effect’ που πετυχαίνουν με τους μεταβολείς τους δίνει την εμπειρία της αξιοποίησης των μαθηματικών για συναρπαστικά κινούμενα γραφικά. |
download
|
|
|